Kübemefiltrit saab enamasti puhastada
Pole mingi saladus, et kaasaegsemate diiselautode puhul levinud kübemefiltrid (lühendatakse ka DPF) kipuvad aja jooksul nii tahmaosakestest kinni jääma, et auto ei suuda seda ka esinduses käivitatava läbipõletusrežiimi abil puhtaks kõrvetada ning levinud arvamuse kohaselt ongi siis filtri eluiga otsas ja see tuleb välja vahetada. Erinevate markide ja mudelite kübemefiltrite tehase poolt ettenähtud eluiga on mõneti erinev, kuid jääb sageli paarisaja tuhande kilomeetri juurde. Kui aga auto mootor ei tööta tehase poolt ettenähtud režiimil (sõidab näiteks "liiga palju" linnas, lühikesi otsi või lihtsalt ei käi mõne elektroonikaveidruse tõttu nii nagu peaks), võib see lubatud eluiga päris oluliselt lüheneda.
Tuliuue kübemefiltri hind küündib sõltuvalt margist ja mudelist pigem üle 1 000 euro ja seetõttu üritatakse teatud juhtudel filter väljalaskesüsteemist eemaldada ning mootorielektroonikast välja programmeerida. Siiski leidub autosid, mille puhul see kas ei ole võimalik või ei osata seda päris hästi teha. Pealegi muutub auto kübemefiltri eemaldamisel ju ikkagi mingiks aretiseks, millisena tehas teda ette ei näinud. Lisaks paiskab selline auto rohkem tahmaosakesi välisõhku ning seetõttu ei täida talle omistatud heitgaaside norme, mis tõsi küll Eestis ei ole veel probleemiks, kuid nii mõneski riigis tähendaks auto oluliselt kallimalt kasutamist või koguni kesklinna sisenemise keeldu.
Seega on omanik mõnikord kaugelt alla 10 000-eurose auto puhul sunnitud kulutama rohkem kui kümnendiku sõiduki hinnast korraga hooldusele lihtsalt selleks, et autoga oleks võimalik edasi liigelda. Sageli ei ole see aga põhjendatud.
Diiselmootori kübemefilter on lahtilõigatuna sisuliselt umbsete kärjekujuliste kanalitega keraamiline element, mis ei lase teatud läbimõõdust suuremaid osakesi keraamikast läbi ning need kuhjuvad ühele poole filtrit ja lõpuks ummistub filter nii tugevalt, et võib halvemal juhul puruneda, kuid paremal juhul ei õnnestu osakesi selle seest mingi valemiga lahti põletada ja heitgaasid ei saa auto väljalaskesüsteemist väljuda.
Aja jooksul oleme kuulnud filtrite puhastamise katsetustest nii lausleegi kui survepesu abil, kuid esimesel juhul ei andnud see oodatud tulemusi ning teisel juhul purunes keraamika ja suure tõenäosusega juhtub see alati, sest filtrielement on tõeliselt õhukeste seintega ja väga habras.
Siiski saab kübemefiltrit puhastada ja ainus minule teada olev ning toimiv viis ummistunud filtri toimima saamiseks on selle keraamilise elemendi puhtaks pesemine, mis teeb tänu kasutatavale pesuainele väga hapra keraamika mehaaniliselt puhtaks ilma seda kahjustamata ning mille tulemusena filter kokku tagasi panduna töötab taas nagu tehase poolt ette nähtud ja täidab reaalselt oma ettenähtud funktsiooni. Kogu see nali võib sõltuvalt tegijast maksta kuskil 200 - 350 euro ringis ning nagu elu näitab, on tegemist täiesti stabiilselt häid tulemusi andva protsessiga.
Ei julge muidugi lubada, et see alati ja kõigi autode puhul toimib, sest tõenäoliselt leidub marke või mudeleid, millel kõik on täiesti teisiti ja kui filter on katki ei aita nagunii miski peale vahetuse. Kuid kui kellelgi on masina tahmafilter täitsa umbes, esindus küsib selle eest palju raha ja seega kaotada on rohkem kui võita, küsi julgesti, sest saame kindlasti aidata kontaktidega, millelt abi või vähemasti nõuandeid saada ning mure optimaalselt lahendada.