Parimad odavad noorteautod

Kevad ei ole enam mägede taga ja vaatamata muutuvale ühiskonnale leidub loodetavasti endiselt noori, kelle mõtted auto ostmise suunas liiguvad.

Millised oleksid täna, 2018 aastal odavad (vahemik 2-4 tuhat eurot), kuid siiski piisavalt ilusad ja usaldusväärsed noorteautod?

Alustuseks eeldagem, et noor inimene ei vaja maanteelaeva ning pole veel sedavõrd mandunud, et mõne (maht)universaaliga sõita. Sel juhul teeksin valiku nende praktiliste või vähempraktiliste kategooriate hulgast:

Golfi-klass

VW Golf VSee siin on kogu käesoleva artikli kõige praktilisem kategooria ja VW Golf on alati hea mõte kui on soov omada praktilist, usaldusväärset ja mõistlike kuludega ilusat autot. Tõsi, erineva põlvkonna Golfide puhul on ka kvaliteet erinev ning näiteks Golf V on kehvemini ehitatud auto kui IV ning III jälle halvem kui IV või II, kuid põhimõtteliselt on VW Golf oma klassis alati parim valik.

Kui mingil seletamatul põhjusel ei ole just Golf aktsepteeritav, võib vaadata mõne teise märgiga Golfi - näiteks Audi A3 poole. Samuti võib kaaluda nö uut põrnikat, mis tõttöeldes sobib vist peamiselt tüdrukutele. Samas tasub võimalusel jääda realistiks, sest ei A3 ega New Beetle oma Golfi ees mingit tegelikku maine- ega kvaliteedieelist ning ka Golfist on tehtud aastate jooksul ägedaid eriversioone (näiteks GTI või Generation), mis muidu võibolla noorte jaoks pisut igava auto natuke huvitavamaks muuta aitavad.

Neljakohalised kupeed

Kuna e36 kerega 3-seeria BMW-d on enamjaolt maha roostetanud, on selle kategooria odavaimas hinnaklassis võimalik valida BMW 3-seeria e46 kerega auto või Mercedes-Benz CLK vahel. Mõlemad on ilusa disainiga kupeed ning korralikuna ostes üldse mitte kallid pidada. Mercedes roostetab kahtlemata pisut kiiremini, kuid ka BMW ei ole sellest patust päris puhas ning seega on olulisim valikut tehes pigem see, mis endale rohkem meeldib ja kui hea isend õnnestub leida.

Nagu öeldud, tuleks sedasorti premiumklassi auto osta korralikuna ning see tähendab, et ta võiks hinna poolest asetseda teiste müügisolevatega võrreldes turu keskmises või ülemises pooles, et auto vähemalt paar aastat ka nauditav sõita ning meeldiv omada oleks.

Neljakohalised kabriod

Lahtikäiva katusega autode osas tuleb kindlasti öelda, et need ei ole meie kliimas eriti sageli oma otstarvet täitvad sõiduvahendid ning kinnisena liigeldes on tegemist nagisevate ja vedelate autodega, mis kuidagi kupee või sedaani sõiduomadustega ei konkureeri. Siiski on kabriod olemuselt ägedad ning kui väike (või pisut suurem) ebamugavus kõrvale jätta, ei ole nende pidamine teistest keremudelitest eriti keerulisem ega kulukam ning praktiliselt kõik nad kõlbavad enamvähemgi heas seisukorras olles nii paduvihmaga kui ka talvel kasutamiseks.

Kõige odavamate ülalpidamiskuludega ning samal ajal väga mõistliku soetusmaksumusega neljakohaline kabrio on taaskord VW Golf. Turult leiab muidugi ka odavamaid marke ja mudeleid, mis esialgu samaväärset sõidurõõmu pakuvad, kuid vähemalt paariaastase omamisperspektiivi korral tasub pisut kallimast hinnast hoolimata kindlasti Golfi poole vaadata, isegi kui see tähendab konkurentidest vanema auto soetamist. Golf ei lähe kunagi moest, sobib nii meeste- kui naisterahvale ning ei muutu ka kõrges vanuses nõmedaks, mida ei saa paraku öelda enamuse teiste odavautode kohta.

Pisut edasijõudnumale kabriohuvilisele sobib selles kategoorias kindlasti ka Audi 80 ning e36 kerega 3-seeria BMW, millest viimase mudeli valik on turul laiem, kuid ostmisel tasub rooste osas taas äärmiselt valvas olla, sest roostest räsimata e36 on täna juba pigem müütiliselt haruldane nähtus.

Kahekohalised autod

Kui kindlasti ei ole tahtmist suurema seltskonnaga liigelda, kvalifitseeruvad üsna võrdväärslet nii Audi TT kui Mercedes-Benz SLK. Esimene neist jätab kuidagi moodsama mulje, samas omab teine allakäivat kõvakatust, mis tähendab, et auto on eriti äge just suveperioodil, kuid ka talvel igati kasutuskõlblik.

Edasijõudnud autosõbra jaoks oleks selles klassis hea valik ka BMW Z3 kabrio (kupeed on pigem haruldased), mille pehme katus ei ole küll alati nii praktiline, kuid auto ise on sõiduomadustelt ning välimuselt ehk eelmainitud kahest konkurendist paremgi ning samal ajal igati inimlike ülalpidamiskuludega.

Sedaanid

Oletame, et leidub sedasorti haruldaselt mõistlik noor inimene, kes vajab lihtsalt kena ja odavat sedaani. Sel juhul tundub piisavalt noortepärane valik taaskord e46 kerega 3-nda seeria BMW. Kui aga eelistus tõmbab nelikveo poole, tasub kindlasti kaaluda Audi A4 ostmist. Mõlema puhul on sortiment turul suhteliselt suur ning kuna tegemist ei ole eriliste autodega, tasub jällegi eraldada terad sõkaldest ning mitte soetada roostest ja kulumisest räsitud isendit, vaid leida pigem pisut kallim ilus eksemplar, mis vähemalt paar aastat sellisena säilida suudab. Isegi tänavapildis silmatorkamatuna on korraliku auto roolis oluliselt parem tunne ja tuju rõõmsam.

Erinevaid autosid ja eelistusi nende osas on tohutult palju ning lisaks eelmainitutele on muidugi olemas eksootilisemaid marke ja mudeleid, kuid olgem ausad - enamust neist ei ole kas mõistlik ülal pidada või on nad sedavõrd lihtsakoelise teostusega, et noor inimene ei soovi neid omada. Kui raha pole ülearu, tasub seega siinsetes oludes minna suhteliselt kindla peale ja osta auto, mille omamiskulud on tänu laialdasele levikule odavad, teostus kvaliteetne ning hästi hoides ka jääkväärtus korralik. Kõik eelmainitud autod nendele lihtsatele tingimustele kindlasti ka vastavad.

Ilusat kevadet ja häid valikuid soovides,

Tauno